Gemiler.
Nouadhibou körfezi, Moritanya.
20 yıldan beri 300 ü aşkın hurda geminin paslanmaya bırakıldığı nouadhibou körfezine hoş geldiniz.
Buraya bırakılan gemiler, yatlar ve tekneler genelde sahipleri tarafından terk ediliyor. Lakin eski bir gemiyi parçalatıp yok etmek çok daha pahalıya geliyor. Her ne kadar dünyanın dört bir yanından birçok insan körfezin yok olmasına sebep olduğunu düşünse de bu körfez halen bir hurda mezarlığı.



Maden Araçları:
Oranjenmud elmas madeni,Namibya
Flickr da fotoğrafın sahibinin yazdığına göre oranjemund elmas madenine giren bir araç asla bu alanı terk edemiyor. Bu yüzden madenin hemen yakınında inanılmazbir araç mezarlığı oluşmuş. Dünya üzerindeki meteryaller en çok elmas madeni inşasında yer değiştiriyor. Yani dünyanın en büyük toprak, kaya vs nakliyatı bu inşaatlar sırasında oluşuyor. Dolayısıyla bu kadar çok aracın kullanılması olağan bir durum.


Uçak mezarlıkları
Amarc, Tuscon, Arizona
4000 den fazla uçak hava ve uzay çalışmalarında çeşitli amaçlarla kullanılmak için Amarc ( aerospace maintenance and regenaration center) diye bir merkezde toplanıyor.
Alanın genişliğine göre çokca hava aracı burada tutluyor.


Trenler hurdalıkları:
Tren mezarlığı, uyuni, Bolivya
Bolivya nın uyuni şehrinin bir kilometre kadar uzağında bir tren mezarlığı bulunuyor. Hiçbir tamirat yapılmaksızın birçok tren vagonu ve lokomotifi burada paslanamaya bırakılmış durumda. Buraya yılda azımsanmayacak kadar çok sayıda turist ziyareti gerçekleşiyor. Buranın yerel dildeki adı “salar de uyuni”.


Nükleer ve dizel denizaltılar:
Değişik limanlar, doğu Rusya
Değişik limanlar, doğu Rusya


Soğuk savaşın ardından Rusya dünyanın en büyük nükleer denizaltı filosuna sahip oldu. Ama bugün bunların birçoğu kullanım dışı ve rusyanın birçok limanını boş yere işgal ediyor. Tabi bu boşvermişlik rusyaya ciddi para kaybına neden olmuş. Bu limanlar da denizaltı mezarlığı olarak biliniyor.
İşte birkaç denizaltı mezarlığı limanı.

Denizaltı reaktör uniteleri chazma körfezinde yüzüyor.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder